Lördag 24 maj

Vaknade till sommaren.
Bara jag och fåglarna vakna.
 
Cykeltur till gymet och ett pass där.
Idag gick det tungt. 
 
Kommer sommaren att stanna?
Får vi njuta av den här värmen nu....
 
Om några timmar kommer min äldsta son.
Han och jag, som har delat samma andetag. 
Kärleken är obeskrivbar.
 
Och inte förrän nu när jag satte mig här
har jag tänkt på det besked som väntar.
 
Kropp och själ har fått vila från det idag.
Det tar jag tacksamt emot.
 
Ska hämta en några syrenkvistar från trädgården
som får sprida sin doft i huset
 
Doften av sommar.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tindrar.blogg.se

För att jag behöver skriva. För att få bli av med det som tynger, dela det som gläder. Men anonymt, av omtanke mot de som står mig nära. För att de inte ska må dåligt, när jag har det tufft. Men också för att slippa "jag förstår dig precis"...när jag inte ens själv förstår...

RSS 2.0